About us
Savez je krovna esports organizacija u Srbiji i glavni pokretač rasta i razvoja esporta u Srbiji, uspostavljajući standarde za klubove, igrače, sudije i razna internacionalna takmičenja u kojoj učestvuju države, organizujući međunarodne turnire, proširujući na nove igre i priključujući nove članice. Savez smatra svojom dužnošću, ali i obavezom, upoznati javnost sa svim pozitivnim aspektima koje nude video igre, ali takođe i upozoriti na njihove negativne i potencijalno opasne aspekte. Prevencija negativnih uticaja na decu i društvo kroz edukaciju o zdravom i odgovornom igranju igara jedan je od mera sprečavanja neželjenih posledica. Video igre uključuju sve uzraste, svaki pol, rasu i prihvataju svakoga. Neprimereno ponašanje, diskriminacija i prost rečnik strogo su zabranjeni, takvo ponašanje treba prijavitii ne tolerisati.
Preporuke saveza za odgovorno igranje: nakon što su odrađene sve ostale bitne obaveze u životu – poseban naglasak na školu; maksimalno preporučeno vreme igranja igara u jednom danu je 1 sat; ako se igra duže, pauza koja uključuje odmor tela i očiju u trajanju od najmanje 15 minutanakon 1 sata provedenog igrajući video igre; bavljenje sportskim aktivnostima koje podstiču rad celog tela i boravak na svežem vazduhu; podsticanje socijalnih aktivnosti sa drugim ljudima i zajedničko druženje na otvorenom; pravilne, česte i zdrave prehrambene navike; ne podstičemo korišćenje energetskih napitaka; podsticanje prijateljstva, druženja, zajedničkog rada i zdravog takmičarskog duha
Pozitivni aspekti: smanju justres; pomažu u bržem razmišljanju, brzom analiziranju i donošenju odluka; razvijaju strategiju i predviđanja; pomažu u čitanju i razvoju matematičkih veština; podstiču kreativnost i održavaju mozak aktivnim; podstiču koncentraciju, memoriju i racionalno rasuđivanje planiranjem i logikom; podstiču praćenje uputstava, logiku i rešavanje problema, koordinaciju ruku i očiju i motoričkih sposobnosti; razvijaju obavljanje više zadataka odjednom, kao i postizanju više ciljeva
Negativni aspekti: opasnost od povećanja agresivnog ponašanja zbog igranja igara koje podstiču nasilje i agresivnost; preokupiranost video igrama mogu dovesti do preteranog igranja igara i gubljenje interesa za druge aktivnosti; socijalna izolacija – odnosi sa prijateljima i članovima porodice mogu biti zanemareni zbog preteranog igranja igara; učenje pogrešnih vrednosti – neke igre uče pogrešnim životnim vrednostima pogotovo kad je naglašeno nasilno ponašanje; slab školski uspeh zbog zanemarivanja školskih obaveza zbog preteranog igranja; štetan učinak na zdravlje – preterano igranje može dovesti do preskakanja obroka i gubitka sna što može imati štetan učinak na zdravlje.